עוגה לשבת

ליום ההולדת של החבר הכנתי עוגה. רציתי עוגה קייצית וקלילה שכולם יוכלו להתחבר אליה. בעיקר לאור העובדה שהקינוח השני שהכנתי (יעלה בהמשך) היה מתוק ומעט כבד.

בחרתי בעוגת לימון בחושה וטעימה שכבר הכנתי בעבר (מתכון של עוגיונט) ושדרגתי אותה בעזרת דובדבנים משומרים.

אפשר להכין את העוגה בשתי תבניות אינגליש קייק ולאכול ישר מהתבנית עם כפית, אבל לכבוד יום ההולדת הכנתי את העוגה בתבנית עגולה, שיוצרת מראה חגיגי יותר.

אם מאוד רוצים להשקיע, ולא צריך לשנע את העוגה, מומלץ לצפות אותה בשמנת חמוצה מעורבבת עם סוכר, ולקשט בדובדבנים. אחרת, אפשר להשתמש או בסירופ סוכר או בזיגוג יוגורט.

מסוקרנים? יופי! פרטים בהמשך.

עוגת לימון עם דובדבנים

תבנית עגולה מתפרקת בקוטר 24 או שתי תבניות אינגליש קייק

3 ביצים

סוכר וניל

220 גרם סוכר

150 גרם קמח

חצי שקית אבקת אפייה

120 מ"ל יוגורט (אני השתמשתי ב0% כי זה מה שהיה במקרר)

חצי כוס שמן

50 מ"ל מיץ לימון

גרידה לימון מלימון גדול

שוט למונצ'לו

מעט מלח

150 גרם דובדבנים מסוננים

איך מכינים את זה:

מדליקים את התנור בחום של 170 מעלות. מקציפים ביצים, וניל, מלח וסוכר במיקסר במהירות בינונית עד שהתערובת תפוחה ואוורירית. מוסיפים את הלימון (הגרידה, המיץ והלמונצ'לו). מערבבים את השמן והיוגורט, ומטפטפים לתוך המיקסר עד שהכל נטמע והתערובת נראית קצת נוזלית. בצד מערבבים את הדובדנים עם כף אחת של קמח (מונע מהדובדבנים לשקוע במהלך האפייה) עד שכל הדובדבנים מצופים היטב. מנמיכים את המיקסר למהירות הכי איטית, ומוסיפים את הקמח ואת אבקת האפייה. מערבלים רק עד שהקמח נטמע, אחרת העוגה תצא כבדה וחונקת.

עוצרים את המיקסר, שופכים את הדובדבנים ומערבבים ממש קצת עם כף, רק עד שהדובדנים מתפזרים.

מעבירים את הבלילה לתבנית משומנת ואופים – אם משתמשים בתבנית עגולה זמן האפייה הוא כ-40 דקות. אם אופים בתבניות אינגליש קייק זמן האפייה מתקצר – כ25-30 דקות.

ציפוי

סירופ סוכר לימוני- מבשלים חצי כוס סוכר, רבע כוס מים ורבע כוס לימון עד שכל הסוכר נמס. כאשר מוציאים את העוגה מהתנור (כשהיא עדין חמה!) מחוררים אותה עם קיסם או עם מזלג ושופכים מעל את הסירופ.

ציפוי יוגורט לימוני – מערבבים כפית יוגורט, כפית לימון ואיזה 6 כפיות אבקת סוכר ביחד עד שמגיעים למרקם של טחינה, מזלפים פסים על העוגה עד שהציפוי מתקשה.

אני אישית מעדיפה את הסירופ סוכר, בעיקר בגלל שלא משנה כמה אבקת סוכר אני מוסיפה, ציפוי היוגורט תמיד יוצא לי דליל מדי ולא מתקשה לחלוטין,אבל עדיין טעים.

אם מכינים בשתי תבניות אינגליש קייק, אפשר לנסות את שני המיפויים ולשפוט בעצמכם.

עוד קצת חפירות:

  • לא בא לכם דובדבנים? לא חייב, אפשר להחליף בפטל, פיסטוקים, שקדים, אגוזים או להשמיט לגמריי.
  • כן כן, אפשר לוותר על הליקר.
  • שומרים את העוגה בחוץ ולא במקרר, עד שלושה ארבעה ימים (יש מצב שהיא נשמרת גם חודשיים, אף פעם היא לא החזיקה אצלי מעל לשלושה)
פוסט זה פורסם בקטגוריה עוגות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה